Horní menu

1.9.2021
Datum ukončení:
6.9.2021

Letošní adaptační kurz byl podobně jako v loňském školním roce poznamenán „protikoronavirovými“ opatřeními, a tak se nekonal tradičně jako třídenní pobyt v horském prostředí, ale proběhl formou adaptačních dnů ve škole a jednodenního výletu.

Jeho cílem bylo hravou formou seznámit žáky s novým kolektivem, s učiteli a také se školou a budoucími povinnostmi.

První den byl věnován seznamovacím, kooperačním a soutěžním hrám, kterých se účastnili i noví třídní učitelé. Další den prověřil naši fyzickou zdatnost při výšlapu na Helfštýn či Lysou horu. Poslední den byl už především pracovní. Jeho cílem bylo se netradičně seznámit s povinnostmi, které nás v novém kolektivu a prostředí čekají.

Ohlasy účastníků adaptačních dnů

Letošní adaptační kurz probíhal netradičním způsobem ve škole, namísto pobytu na horách.

První den jsme byli ve škole až do pozdního odpoledne. V tělocvičně nás čekalo seznamovací dopoledne. Odpoledne jsme hráli různé hry venku.

Druhý den ráno jsme jeli vlakem z Ostravy-Svinova do Lipníku nad Bečvou. Přestupovali jsme v Hranicích na Moravě. Z Lipníku jsme se vydali na asi pět kilometrů dlouhou túru na hrad Helfštýn. Po jeho prohlídce jsme se vrátili do Lipníku, kde na nás v restauraci čekal vynikající oběd. Cesta zpět se nám trochu zkomplikovala, protože vlak, kterým jsme měli jet zpět do Ostravy, měl čtyřicet pět minut zpoždění. Ale ani toto nám výlet pokazit nemohlo.

V pátek, poslední den našeho adaptačního kurzu, jsme vymýšleli chartu třídy a zabavili jsme se prolézáním sítí. Přenesli jsme i naši paní profesorku třídní, nečekala to. Myslím, že byla zábava a celý kurz se vydařil.

Filip Adámek – 1.A

Adaptační kurz jsme kvůli covidu museli strávit převážně ve škole - v tělocvičně a na hřišti. Formou her jsme se seznámili mezi sebou i s naší paní profesorkou třídní. Mě osobně velmi pobavilo, když si naše třídní profesorka musela zapamatovat a zopakovat jména nás všech. Abychom se jenom nebavili, tak si na nás angličtináři připravili rozřazovací test.

Druhý den jsme absolvovali devítikilometrový výšlap na hrad Helfštýn. Po zdárném dosažení cíle nás však čekal ještě jeden oříšek, a to najít místo zaslouženého oběda. Ač to vypadalo složitě, tak jsme nakonec zvládli i toto.

Třetí den byl více pohodový, hlavně díky tomu, že jsme se už poměrně znali. Některé úkoly nám sice daly zabrat, ale i tyto jsme s přehledem splnili.

Musím říci, že tyto první tři dny na nové škole byly velmi zábavné a moc se mi líbily.

Barbora Naščaková – 1.B

Tzv. adapťák sice nebyl takový, jako by byl, kdyby nebyla doba, jaká je, ale i tak jsem si z něho odnesla hodně. Poznala jsem fajn lidi, ale taky učitele. Umožnilo mi to více poznat i děti z ostatních tříd. Pořád jsme něco hráli, kreslili nebo se bavili. Dozvěděli jsme se v prvních dnech to nejnutnější a získali nové kamarády, a i když to někdy nebylo lehké, všichni to zvládli. Myslím, že teď v druhém týdnu školy se všichni bavíme, jako bychom spolu byli už rok. O zábavu se nám postaraly paní profesorka Hana Musálková, Andrea Kantorová a paní profesorka Jarmila Kučerová.

Johana Maňasová – 1.B

První den adapťáku pro nás začal velkou výzvou – společně zdolat Lysou horu. Pro některé z nás to byl v životě první výstup na Lysou. Vyrazili jsme ze Sepetné za krásného slunného počasí a velmi příjemné teploty vzhůru po červené. Zprvu ostré tempo celé třídy se postupně zmírnilo a třída se rozdělila na několik rychlostních skupin. Po necelých třech hodinách dosáhly všechny skupiny vrcholu a odměnou nám byl nádherný výhled a dobrý oběd. Sestup na Ostravici už byl pro nás hračkou. Domů jsme dorazili sice unavení, ale spokojení sami se sebou.

Druhý den byl ve znamení her, u který jsme se dost pobavili, zasoutěžili si a hlavně se lépe poznali.

Poslední den byl už spíše pracovní, seznámili jsme se školou, klasifikačním a školním řádem, našimi povinnostmi a právy, volili zástupce do školské rady, pochopili jsme rozvrh i suplování.

Během těchto prvních společných dnů vznikl zárodek budoucího (doufáme, že skvělého) kolektivu. A to byl asi taky hlavní cíl adaptačních dnů.