2.C zas po roce
vytáhla své nohy, ruce
z jejich školní lavice
kde hodin sedí tisíce
Na místo dorazili všichni včas
jenom jediná nepřijela načas
ujel jí autobus ne její vinou
proto teď za trest skládá báseň tklivou
Okolo rybníku, tam a zpět
koukám se nahoru a vidím hned
kukačku, jak na mě seshora kuká
pan Birke nevěří, užasle kouká
Pulec, nebo pijavice
hele, tam je železnice
hlavu na ni položit
možná lepší přeskočit
Dalekohledem se koukám
bohužel nic nevykoumám
a tak dál ho předávám
a do snů zas zaplouvám
Nejen geologové mohou olizovat kameny, a tak jsme se i my vydali k rybníku Štěpán, abychom otestovali kus přírody na vlastní kůži. Po cestě jsme pozorovali očima a poslouchali ušima místní ekosystém, který se nám ukázal v celé své kráse. Hned na začátku jsme uviděli kukačku, což byl i pro našeho pana profesora Birkeho zcela nový zážitek, a my jsme byli poctěni, že to mohlo být právě s námi. Poté jsme u rybníku chytali různé místní živočichy, například pulce nebo okružáka ploského, kteří jsou typickými obyvateli právě tzv. nebeských rybníků. Vzápětí jsme pokračovali v naší okružní cestě okolo rybníka a dostali se na severní hráz. Tam nastal čas na to vytáhnout naše dalekohledy, které nám pan Birke kladl na srdce, ať si vezmeme. Až na místě jsme ale pochopili, že nebudeme provádět špionážní akci, nýbrž pozorovat ptactvo místního rybníka, jako třeba labuť velkou, kachnu divokou nebo potápku černokrkou. V okolí se vyskytuje zhruba 160 druhů ptáků, mezi něž patří i velmi ohrožené druhy. Naši exkurzi jsme zakončili v nedaleké Loděnici, kde jsme dokončili naše pracovní listy a rozloučili se s tímto inspirativním místem.